There are references in the Vedas about the Tamil Kings, though they are very few.

Some of the, nay most, them relate to Tamil as a Language of Dravida, meaning South,or Kings associated with Literature, things like Pearls, elephants  purchased from the Chera Kings, apart from Spices and fine cloth from Korkai.

National Library,Kolkata
Books, Manuscripts , National Library,Kolkata,Click to enlarge.Image from:National Library,Kolkata

The earliest reference is in the Rig Veda where it is mentioned that Pearls were brought from the Tamils for offering in the Yagnas.

Fine clothes, especially Saree Cloth was brought in for offering in the Yagnas.

The reference to Tamil kings, which is most popular is the reference to a Chera King, Perunchotruudiyan Neduncheralaathan, who was reported to have fed both the armies of the Pandavas and the Kauravas in the Mahabharata war.

There are references in the Ramayana to indicate Lord Rama visited the ancient cities of Tamil Nadu, including Vaitheeswaran Koil,Rameswaram , among other  places.

The curious fact is that there are no references to the expeditions of Tamil Kings into the North, or the great battles of the South.

Nor do I find any references to the valor and Philanthropy of the Tamil Kings in the Sanskrit Literature.

The reference of King Sibi, who was reported to have offered the flesh of his thigh to a Bird in Tamil literature is often linked to Lord Rama’s ancestry of Ikshvaku Dynasty.

This is open to debate.

But the references to Sanskrit Literature , The Puranas and Epics are innumerable to recount in this post.

So much so Tamil has a Ramayana and Mahabharata Edition in Tamil composed by Great Tamil Poets, like Kambar and Villputooraar.

The earlier Tamil Books like Tholkaapiyam, Agathiyam,Thirumurugaatruppadai mention Vedas and Lord Muruga and mention Muruga as Skanda of the Vedas.

But by dating one says that Rig Veda is the earliest literature of Mankind.

It mentions the Tamils of Culture , so are the Ramayana and Mahabharata

If the oldest literature of Sanskrit were to mention Tamil , Tamil must ant-date Sanskrit.

Curiously enough, as I said earlier there is no mention of Tamil Kings or Literature in detail.

My question is that which History is Correct?

By Tamil’s admission and quotes of Vedic Life, Sanskrit and Vedas must have preceded the Tamils.

Yet Sanskrit quotes Tamil/Tamils?

Which history is correct?

Are both of them correct?

Will some readers contribute?

*Inshall be posting more from Archaeology as well om this subject.

The intention is, not to prove which is ancient Tamil or Sanskrit but to find the curious relation of these languages which  date the other ancient

 

 

 

 

14 responses to “Which History Is Correct Sanskrit Or Tamil”

  1. Both Sanskrit and Tamil are the product of ancient Hindu wisdom.Both are complementary as well as complete in themselves.Prof.Madhusudan Jhaveri, Prof. of Engineering at Massachutes Institute of Technology has recently posted few articles in Hindi showing similarities between these two great languages, gift, of ancient Indian intelligence.Although lacs of young people from Tamilnadu learn Sanskrit and Hindi every year there are almost no facilities for or inclination of youngsters belonging to north India to learn Tamil or any other language of the south.

    Like

  2. hindu religion had originated in central asia and moved to north and then south india; later disappeared from central asia; tamil was an independent language of the south which was influenced by sanskrit over the years;the impact is more in other south indian languages;

    Like

    1. Whether ‘Hindu’ is a religion is debatable.And if it originated in Central Asia then there should be some evidence of it.Even if it disappeared from Central Asia there must be some archeological evidence to it.I dont know the source of your information.Will you please cite it?The fact that Tamil is an independent language is undebatable.But the fact is that there are several terms similar in Tamil and Sanskrit.Both are a proud legacy of ancient India.

      Like

  3. Ezhil Pandiyan Avatar
    Ezhil Pandiyan

    மகாபாரதப் போரும் தமிழர்களும்!

    மகாபாரதப் போரானது பாண்டவர்கள் ஐந்து பேருக்கும் கவுரவர்கள் நூற்றுவருக்கும் இடையில் நடந்ததாகக் கூறப்படுகிறது. வியாசர் இயற்றிய மகாபாரத நூலின்படி இந்த பாண்டவர்கள் ஐந்து பேரும் பாண்டு மன்னனின் பிள்ளைகள் என்றும் கவுரவர்கள் நூற்றுவரும் திருதராட்டிரனின் மக்கள் என்றும் சொல்லப்படுகிறது. குருசேத்திரம் என்னும் இடத்தில் நடந்ததாகக் கூறப்படும் இந்த பெரும்போர் உண்மையிலேயே நடந்ததா? கற்பனையாகக் கூறப்படும் ஒன்றா? உண்மை என்றால் எந்த அளவிற்கு அதில் உண்மை கலந்துள்ளது என்று காண்பதே இக் கட்டுரையின் நோக்கமாகும்.

    உண்மையில் இந்த மகாபாரதப் போரானது தொல்தமிழகத்தைச் சேர்ந்த ஐந்து தமிழ் மன்னர்களுக்கும் வேற்றினத்தாருக்கும் இடையில் நடந்த போராகும். இந்த வேற்றினத்தாருக்கு என்ன பெயர் வைப்பது? ஏற்கெனவே ஆரியர் என்ற சொல் புழக்கத்தில் இருந்தாலும் இச்சொல் பல குழப்பங்களையே தோற்றுவித்துள்ளது. எனவே இந்த வேற்றினத்தவருக்கு ‘நூற்றுவர்’ என்ற பெயரையே கொள்ளலாம்.

    இந்த மகாபாரதப் போரானது பல நாட்கள் நீடித்ததாகச் சொல்லப்படுகிறது. என்றால், ஒரு ஐந்து பேர் ஒருநூறு பேருடன் போரிட்டு வெல்ல பல நாட்களாகுமா?. என்ற ஐயம் மனதில் எழலாம். அதுமட்டுமின்றி, வெறும் ஐந்துபேர் ஒருநூறு பேருடன் போரிட்டு வெல்ல முடியுமா? என்ற கேள்வியும் கூடவே எழலாம். இக் கேள்விகளுக்கான விடைகளை மட்டுமின்றி இப் போரில் பங்கேற்ற அந்த ஐந்து தமிழ் மன்னர்கள் யார் யார்? என்றும் கீழே காணலாம்.

    தமிழ் மன்னர்கள்:

    தொல்தமிழகத்தில் இருந்ததாகக் கூறப்படும் முல்லை, குறிஞ்சி, மருதம், நெய்தல், பாலை என்ற ஐவகை நிலங்களையும் ஆண்டு கொண்டிருந்த ஐந்து தமிழ் மன்னர்கள் தாம் இந்த மகாபாரதப் போருக்குத் தலைமையேற்றவர்கள் ஆவார். இவர்கள் ஐவரின் தலைமையில் பல்லாயிரக் கணக்கான தமிழ் வீரர்களும் நூற்றுவர் தலைமையில் பல்லாயிரம் எதிரி வீரர்களும் நிலம் அதிரப் பொருத ‘தும்பை’ வகைப் போரே மகாபாரதப் போர் ஆகும்.

    இப்போரில் பங்கேற்ற ஐந்து தமிழ் மன்னர்கள் தான் பிற்காலத்தில் பாண்டவர்களாகிய தருமன், அர்ஜுனன், பீமன், சகாதேவன், நகுலன் என்று அழைக்கப்பட்டனர். இப் பெயர்கள் இம் மன்னர்களின் இயற்கைப் பெயர்கள் அல்ல; பட்டப்பெயர்கள். ஒவ்வொரு நிலத்தில் இருந்தும் வந்த இம் மன்னர்களுக்கு அவர்களின் தனிச்சிறப்பு கருதி இடப்பட்ட தமிழ்ப் பெயர்களே வடமொழியில் இவ்வாறு திரிபுற்று வழங்கப்படுகின்றன.

    தருமன்:

    பாண்டவர் ஐவரில் முல்லை நிலத்து மன்னனாக வந்தவனே தருமன் ஆவான். கற்பு நெறியும் ஒழுக்கமும் சான்ற முல்லை நிலத்தில் இருந்து வந்தமையால் இம் மன்னனுக்கு தருமன் என்ற பட்டப்பெயர் வழங்கப்பட்டது. தருமன் என்ற தமிழ்ப் பெயரே தர்மா என்று வடமொழியில் வழங்கப்பட்டது.
    தருமன் —–> தர்மா

    மேகத்தை தெய்வமாகக் கொண்டது முல்லை நாடு. இந்த மேகம் தரும் மழையோ தருமத்தை அடிப்படையாகக் கொண்டது. ஒரு நாட்டில் தருமம் பிறழும் போது மழையில்லாமல் போவதை நாம் அறிவோம். திருவள்ளுவரும் இக் கருத்தை பல இடங்களில் வலியுறுத்தி உள்ளார். இப்படி முல்லை நிலமானது தருமத்தையே தலைமேற்கொண்டு விளங்குவதால் இந் நாட்டில் இருந்து வந்த மன்னனுக்கு அவரது நாட்டின் சிறப்பான தருமம் பற்றி ‘தருமன்’ என்ற பெயரை சூட்டியிருக்கலாம்.

    அர்ஜுனன்:

    குறிஞ்சி நிலத்தில் இருந்து வந்த மன்னனே அர்ஜுனன் ஆவான். இவனது பட்டப்பெயர் அருஞ்சுனையன் என்பதாகும். அரிய பல சுனைகளை உடைய மலைநாட்டில் இருந்து வந்தமையால் இவன் அருஞ்சுனையன் எனப்பட்டான். இவன் சிறந்த வேடன் ஆவான். வில் எய்வதில் நிகரற்ற ஆற்றல் உடையவனாக அறியப்பட்டான். அருஞ்சுனையன் என்ற தமிழ்ப் பெயரே அர்ஜுனா என்று வடமொழியாக்கப் பட்டிருக்கலாம்.

    அருஞ்சுனையன் —–> அர்ஜுனா

    பீமன்:

    மருத நிலத்தில் இருந்து வந்த தமிழ் மன்னனே பீமன் ஆவான். இவனது பட்டப்பெயர் பருமன் என்பதாகும். ஓங்கிய உருவமும் அதற்கேற்ப ஈடான உடலும் வலிமையும் கொண்டவனாக இருந்ததால் பெருமை கருதி பருமன் எனப்பட்டான். பருமம் உடையவன் ஆதலால் பருமன் எனப்பட்டான். இப் பருமன் என்ற தமிழ்ப் பெயரே வடமொழியில் பீமன் என்று வழங்கப்படுகிறது.

    பருமன் —-> ப்ரமன் —> பீமன் —-> பீமா

    அதுமட்டுமின்றி, ஐந்து பூதங்களில் வலிமை மிக்கது காற்று ஆகும். மெல்லிய தென்றலாய் வருடிக் கொடுப்பதும் புயலாய் மாறி பொருட்களை புடைபெயர்த்து இடுவதும் காற்றே ஆகும். வலிமையின்றி தொய்ந்து கிடக்கும் ஒரு டயருக்குள் காற்றினை அடித்தவுடன் அது ஒரு வண்டியையே தாங்கி நிற்கும் ஆற்றலைப் பெறுகிறது. இந்த காற்றின் ஆற்றல் சிறப்புற்று விளங்கும் மருதநிலத்தில் இருந்து வந்தவன் என்பதாலும் காற்றைப் போல எதிரிகளை தனது உடல் வலிமையால் பந்தாட வல்ல பலசாலி மன்னன் என்பதாலும் இவனுக்கு இப் பெயர் சூட்டப்பட்டிருக்கலாம்.

    பருமன் என்ற சொல்லில் இருந்து தோன்றிய ப்ரமன் என்ற சொல்லே பிரம்மாண்டம் (பெரியது) என்ற சொல்லுக்கும் வலிமை மிக்க சுழல் காற்றினைக் குறிக்கும் பிரமம் என்ற சொல்லுக்கும் ஆதாரமாய் இருப்பது இங்கு குறிப்பிடத்தக்கது.

    ப்ரமன் —-> பீமன் (பருமையும் வலிமையும் கொண்டவன்)
    ப்ரமன் —-> ப்ரமாண்டம் (பெரியது)
    ப்ரமன் ——> ப்ரமம் (வலிமையான சுழல்காற்று)

    சகாதேவன்:
    நெய்தல் நிலத்தில் இருந்து வந்த தமிழ் மன்னனே சகாதேவன் ஆவான். இவனது பட்டப்பெயர் சகடதேவன் ஆகும். இப் பெயரே சகாதேவ் என்று வடமொழியில் வழங்கப்படுகிறது.

    சகடதேவன் ——> சகாதேவா

    வண்டிச் சக்கரங்களைச் (சகடம்) செய்வதில் பெயர் பெற்றிருந்தவர்கள் இந் நிலத்து மக்கள் ஆதலால் அச் சிறப்பு கருதி இவனுக்கு இப் பெயர் ஏற்பட்டிருக்கலாம். ஐந்துநில மக்களிலும் கடலில் செல்லும் மரக்கலங்களை முதலில் கண்டறிந்தவர்கள் நெய்தல் நில மக்களே ஆவர். கடலில் இருந்து விளைவிக்கப்பட்ட உப்பினை ஏற்றிச் செல்லத் தேவையான வண்டியையும் சக்கரங்களையும் முதலில் கண்டறிந்ததும் நெய்தல் மக்களாகவே இருக்கலாம் என்று தோன்றுகிறது. ஏனென்றால் அதிக விளைபொருட்களை உடைய மருத நிலத்தில் பொருட்களைக் கடத்த மாடுகள் இருந்தன. முல்லை நிலத்திலோ குறிஞ்சி நிலத்திலோ வண்டிகளில் ஏற்றிக் கடத்த வேண்டிய அளவுக்குப் பொருட்பெருக்கம் இல்லை. பாலைநிலத்தில் கொள்ளையடிப்பதைத் தவிர வேலை எதுவும் இல்லை. எஞ்சியுள்ள நெய்தல் நிலத்தாருக்கு மட்டுமே பெரும் அளவிலான மீனையும் உப்பினையும் கடத்த வேண்டிய சூழல் இருந்ததால் அவர்களே வண்டிகளைக் கண்டறிந்திருக்கலாம். முதன்முதலில் கையால் தள்ளப்பட்ட இந்த வண்டிகளில் மாடுகளைப் பூட்டி இழுக்கும் வழக்கம் பின்னாளில் ஏற்பட்டிருக்க வேண்டும்.

    நகுலன்:

    பாலைநிலத்தில் இருந்து வந்த தமிழ் மன்னனே நகுலன் ஆவான். இவனுடைய பட்டப்பெயர் நற்குலன் என்பதாகும். இப் பெயரே நகுலா என்று வடமொழியில் வழங்கப்படுகிறது.

    நற்குலன் —–> நகுலா

    முல்லை, குறிஞ்சி, மருதம், பாலை என்னும் நான்கு நிலங்களுக்கும் தனித்தனியே சிறப்பு உண்டு. ஆனால் பாலை நிலத்து மக்களுக்கு என்ன சிறப்பு உள்ளது? பிறரது பொருட்களை கொள்ளையடிப்பதைத் தவிர அவர்கள் வேறெதுவும் அறியாதவர்கள். இருந்தாலும் தமிழருக்கு எதிரான போர் என்றதும் தானாகவே வந்து தனது ஆதரவைக் காட்டினான் இந் நிலத்து மன்னன். தொல்காப்பியர் கூறியதைப் போல இம் மன்னன் கடைக்குலத்தவனாகவே இருந்தாலும் ஆதரவு தந்து போர் புரியத் தயாராக இருந்ததால் அவனுக்கு ‘நல்ல குலத்தவன்’ என்ற பொருளில் ‘நற்குலன்’ என்ற பட்டப்பெயரைச் சூட்டியுள்ளது தமிழரின் பரந்த மனப்பான்மையைக் காட்டுகிறது.

    இதுவரை கண்டவற்றை கீழ்க்கண்டவாறு தொகுத்து வழங்கலாம்.

    போர் நடந்த இடம்:

    இந்தியாவின் தற்போதைய அரியானா மாநிலத்தில் உள்ள குருசேத்திரம் என்ற ஊரில் தான் இப்போர் நடந்ததாகக் கூறப்படுகிறது. தொல்தமிழகப் பகுதிகளில் தமிழ் மன்னர்கள் ஆண்டு கொண்டிருந்த பொழுது ஆஃப்கானிஸ்தானில் இருந்து கைபர் போலன் கணவாய் வழியாக இந்த வேற்றினத்தாராகிய நூற்றுவர்கள் இந்தியாவிற்குள் நுழையத் தலைப்பட்டிருக்கக் கூடும். அப்பொழுது அவர்களுக்கும் தமிழ் மன்னர் ஐவருக்கும் இடையில் இந்த குருசேத்திரம் என்னும் இடத்தில் வைத்து நடந்த பெரும்போரே இந்த மகாபாரதப் போராகும். இந்த நூற்றுவர்கள், தமிழரின் போர்வீரத்தைப் பற்றி முன்னரே கேள்விப்பட்டிருக்கக் கூடும். அதனால் தான் அவர்களது படைக்கு நூறு பேர் தலைமை தாங்கி பெரும் படையாக வந்துள்ளனர்.

    போர்க்காலத்தில் இப் போரில் ஈடுபட்ட தமிழ் மன்னர் ஐவரின் படைவீரர்களுக்கும் தேவையான உணவினை அளித்தான் பெருஞ்சோற்று உதியன் சேரலாதன் என்னும் தமிழ் மன்னன் என்று புறநானூறு கூறுகிறது. அப்படியென்றால் இம் மன்னனுடைய நாடும் தொல்தமிழகத்தில் தான் இருந்திருக்க வேண்டும். அப்படி இருந்தால் தான் இவனால் படைவீரர்களுக்கு குருசேத்திரத்தில் உணவளித்திருக்க முடியும். இப்போதுள்ள தமிழகத்தில் இருந்துகொண்டு இதைச் செய்திருக்க சாத்தியமில்லை.

    ஆதாரங்கள்:

    மேலே நாம் பல புதிய செய்திகளைக் கண்டோம். இவை உண்மை என்பதற்கு என்ன ஆதாரங்கள் உள்ளன என்று காண்போம்.

    மேலே கண்ட பல புதிய செய்திகளில், பாரதப் போரில் ஈடுபட்ட தமிழ் மன்னர்கள் ஐவரின் பெயர்களில் வேண்டுமானால் மாறுபாடுகள் இருக்கலாம். ஆனால் மகாபாரதப்போர் என்பது தமிழ் மன்னர்கள் ஐவருக்கும் வேற்றினத்தார் நூற்றுவருக்கும் இடையில் நடந்த போர் தான் என்பதில் எந்தவித மாறுபாடுமில்லை. இதை உறுதிசெய்யும் வண்ணம் தமிழ் இலக்கியங்களில் இப் போர் பற்றிய குறிப்புக்களும் உள்ளன.

    அலங்குஉளைப் புரவி ஐவரொடு சினைஇ
    நிலம்தலைக் கொண்ட பொலம்பூந் தும்பை
    ஈரைம் பதின்மரும் பொருதுகளத் தொழியப்
    பெருஞ்சோற்று மிகுபதம் வரையாது கொடுத்தோய்

    – புறநானூறு – 2

    பெருஞ்சோற்று உதியன் சேரலாதன் பாரதப் போர் நிகழ்ந்த காலத்தில் பெருஞ்சோறு அளித்த நிகழ்ச்சியை இப்பாடல் விவரிக்கிறது.
    ஈரைம் பதின்மரும் பொருதுகளத்து அவியப்
    பேரமர்க் கடந்த கொடிஞ்சி நெடுந்தேர்
    ஆராச் செருவின் ஐவர் போல

    – பெரும்பாணாற்றுப்படை – 415-417

    Like

  4. Ezhil Pandiyan Avatar
    Ezhil Pandiyan

    Tamils ​​Mahabharata war!

    The war between the Pandavas in the Mahabharata for the hundreds of people allegedly occurred Kaur. Mahabharata composed by Vyasa nulinpati for the Pandavas and the sons of King Pandu three hundred tirutarattiran Kaur said that the people. In the place of the alleged large-kurucettiram this really happen? Karpanaiyakak supposedly one? If fact, the extent of which is mixed with the fact that the aim of this article is to find out.

    In fact, for the Tamil kings of the Mahabharata war toltamilakattaic war between nations. What name to the nations? Although the term does subconsciously already in circulation generated by the various ongoing conflict. So for these heterologous ‘hundred’ to the name.

    The Mahabharata war was nitittatakac several days. If you win a fight with five people dead and many natkalakuma orunuru ?. The question may arise in the mind. Moreover, people fought just five orunuru can win? Consequently, the question can arise. The answers to these questions are not only those who participated in the battle for the Tamil kings who’s who? As can be seen below.

    Tamil kings:

    In toltamilakat alleged Rotana, Kurinci,, people, weaving, milk for the Tamil kings who ruled the land aivakai the Mahabharata war he was headed. Norwegian quintet led by the tens of thousands of soldiers and hundreds of thousands of enemy soldiers led shaky poruta ‘basil’ category is the war of the Mahabharata war.

    Later he participated in the war for the Tamil kings pantavarkalakiya Yudhishtira, Arjuna, Bhima, Sahadeva, Nakula called. Names The names of the rulers of this is not natural; Titles. The kings who came from every ground to assume their uniqueness posted in Sanskrit and Tamil names tiripurru thus provided.

    Yudhishtira:

    Rotana is the land of the five Pandava king Yudhishtira vantavane. If coming from the ground, and morally chaste Enlightenment Rotana Yudhishtira The king was given the title. Dharma is a Sanskrit name Yudhishtira granted in Tamil.
    Yudhishtira —–> Dharma

    Rotana nation whose God is the cloud. Wet or charity, which is based on the cloud. Without going into the country, and we know when the alms aberrant. This concept is emphasized in many places Thiruvalluvar. Since the lapse of earth talaimerkontu tarumattaiye this country special alms from the king of his country ‘Yudhishtira’ cuttiyirukkalam the name.

    Arjuna:

    Arjuna is mannane Kurinci from the ground. His nickname is aruncunaiyan. But he was friendly with many rare species coming from the mountains called aruncunaiyan. He is the best hunter. Eyvat known as the unrivaled power of the owner. The Tamil name may vatamoliyakkap aruncunaiyan that Arjuna.

    Aruncunaiyan —–> Arjuna

    Beeman:

    Bhima is pushed away from the land of Tamil mannane. Size is his nickname. Raising figure and has the strength to cope with an equivalent body size, considering the so-called pride. Parumam; he therefore called obesity. Bhima in Sanskrit and Tamil, provided that the size of the name.

    Size —-> praman —> Biman —-> Bima

    Elsewhere, though, the force of the wind is for the giants. Storm surge is making a variable objects touched sparkles putaipeyarttu laying thin air. Tayarukkul strength overwhelmed the air to score a kit with a vantiyaiye underpins it receives energy. Wind energy is remarkable because it came from the marutanilat enemies like air to him because of his physical strength, the name of the king cuttappattirukkalam pantata powerful strongman.

    The term originated from the word Size praman grandeur (large) refers to the word and the powerful spindle karrinaik piramam presence is the source of the term.

    Praman —-> Beeman (size strong-minded)
    Praman —-> pramantam (large)
    Praman ——> pramam (strong windstorm)

    Sahadeva:
    Sahadeva, who is from the land of Tamil mannane weaving. His nickname is cakatatevan. The name is given in Sanskrit that cakatev.

    Cakatatevan ——> cakateva

    Vantic cakkarankalaic (cakatam) possessed the land in the name of the people, therefore, assume that the axis of the name occurred to him. The discoverer of the first ocean-going watercraft aintunila population are people of the land of knitting. Cart and the wheels need to move away from the sea caused salt appears to be a people who first discovered the knitting. Abduct cows produce more because of the materials were pushed to the ground. Vehicles must pass the land onto the land Rotana Kurinci porutperukkam not enough. Kollaiyatippatait nothing works except in the wilderness. Huge amounts of salt and fish to land only remaining knitting to pass the wagons they were kantarintirukkalam environment. This first-hand pushed carts used later to pull the cows need to be locked.

    Nakula:

    Mannane Nakula is from the Norwegian wilderness. His nickname is narkulan. The name is given in Sanskrit that nakula.

    Narkulan —–> nakula

    Rotana, Kurinci,, people, milk has a special four land separately. But what is special to the people of the land of milk? They knew nothing except kollaiyatippatait others items. Showed his support of the war against the Tamils ​​from the land of the king himself. However, as observed tolkappiyar kataikkulattavanakave The King promoted fighter was ready for him, too, ‘Good kulattavan’ sense ‘narkulan’ gushing pattappeyaraic aggregator that shows the widespread attitude.

    So far, compiled following may be summarized as follows.

    War Location:

    The current state of Haryana in India kurucettiram allegedly occurred in the town’s war. When the Tamil kings who ruled Afghanistan from toltamilakap areas through the Khyber Pass Pollan talaippattirukkak this verrinattarakiya hundred may enter India. And five of them between the Tamil king put in place at the kurucettiram perumpore of the Mahabharata war. This hundred, may be heard in advance about aggregator porvirattaip. So he led a huge army of a hundred people come to their force.

    Veterans of the War in the war on the Tamil King Quintet provided the necessary meals that peruncorru utiyan ceralatan Purananuru says the Tamil king. The king, in his country, then he should have been toltamilakat. If that is what he will be able to feed the soldiers in Kurukshetra. This is unlikely to have done this in the present state.

    Sources:

    We have seen above, many new messages. What evidence is there that we will see the truth.

    In the above, a number of new reports, Prime Tamil kings, five of the names involved in the battle to be the difference. But the Tamil kings makaparatappor between five hundred and the nations that war is no marupatumillai. There are indications that the war on Tamil literature to ensure this.

    Alankuulaip horse cinaii aivarotu
    Nilamtalaik polampun with basil
    Toliyap iraim decimal porutukalat
    Peruncorru pay until mikupatam

    – Purananuru – 2

    The incident occurred during the war peruncoru peruncorru Prime utiyan ceralatan describes the song.
    Aviyap iraim decimal porutukalattu
    Peramark netunter last kotinci
    As the insertion of the quintet arac

    – Perumpanarruppatai – 415-417

    Like

    1. Kindly quote sources.What is quoted here confirms my statements that Tamil kings were a part of Sanatana Dharma and Perunchotruudiyan took part in the Mahabharata war.In addition Krishna married a Pandyan Princess, had a daughter through her.There is no historical eveidence for what you have stated here.I will be posting on Sanatana Dharma Shiva In Dravida where I will be examining your concept.Please refer my earlier posts on Tamils and Sanatana Dharma.Regds

      Like

      1. Its not Krishna but Arjuna married a pandiya princes.
        And
        According to me manu is a king who is also a descendant of a pandiya king who predicted that his country will be consumed by ocean later. So he went north and crossed the Himalayas and settled in central Asia. later they come back to India and believed not to cross the Narmada river as mentioned by their ancestors. So people from north are hesitant to go South and had little knowledge about south. But people in south who survived from ancient Tamil land has visited every all the places including north India middle east and eastern countries. Hence the tamil literature have mentioned more about vadas. Due to their lack of knowledge the mentioning of Tamil literature is very less in Sanskrit literature.

        Like

  5. Zanimivo. Je pa vprašanje povezave starodobne južne Indije z dolino Inda ter s Sumerci. Prav tako je izredno zanimivo, da je slovenščina od evropskih IE jezikov najbolj podobna rig.vedskemu sanskrtu! Torej ne gre le za vprašanje odnosa Tamilcev do zgodovine, opisane v puranah (dosti novejše od rig-vede!!!!), ampak zelo obširen so-vpliv kultur, ki imajo poleg jezika še dosti drugega skupnega iz časov nastanka časa. Je pa žalostno, da Slovenov skoraj nihče ne vključuje v te raziskave in to je tudi glavni vzrok, zakaj so neuspešne!

    Like

    1. Thank you. I am posting a Translation of Your comments in English for the benefit of Readers( translation by googlr)Please check if the translation is correct.
      Translation of the comment.
      Interesting. It is a question of old links southern India to the Indus valley and the Sumerians. It is also very interesting that the Slovenian European of IE languages most similar to Sanskrit rig.vedskemu! So it’s not just a question of attitude to Tamils history described in the Puranas (much later the rig-sciences !!!!), but very comprehensive co-influence of cultures in addition to language has a lot of other shared from the time of occurrence of the time. It is unfortunate that Slovenov almost no one involved in this research and this is also the main reason why they are unsuccessful!

      Like

  6. It is highly unlikely that anything can go from Tamil to Sanskrit. Of all Indic languages, Tamil is the most deficient of a full set of consonents. Tamil misspells most Sanskrit words. Take for example Sangham. This is from Sanskrit. WAs the original referring to sangraha (compilation), sankalana (gathering into one or two books) or was it referring to a gathering of 400 poets in an academy? Tamil says the last. There is no independent proof.
    Most stalapuranas are based on make believe. Every Puranas claims Bheema stepped here or Hanuman lived in this forest (in Thailand) etc. It is highly unlikely that Pandiyans could have fed the army of Kauravas in Mahabharatha. The logistics is mind boggling.

    Like

    1. If you speak of recent history (up to 3000 years) things are more or less clean. But before- there was Indus culture, passed app. 1500 bc and little later came new people from north! There are archeological and linguistic confirmations! Anyway, south India was inhabitate by people before northeren parts, app. 60.0000 ago. And sanskrit, is it really so highly developed? Do you know some slavic IE languages, let say slovenian? Very the same grammar as sanskrit! A lot of simillar words, much more than germanic, latinic languages! So it is all relative and parallel to scriptiures we must follow archeology, linguistic investigations, DNA research….

      Like

      1. You are on target.I have traced world languages, Culture, civilization,lifestyle to Sanatana Dharama.Kindly read my posts by googling the term or country +ramanan50 or check under Hinduism category in the blog.Regards

        Like

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Trending